Γυμνασιο-ΤΛ Κορθίου | Η “απολαυστική” ζωή των νέων
306
post-template-default,single,single-post,postid-306,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Η “απολαυστική” ζωή των νέων

(Το θέμα που έγραψαν οι μαθητές της Γ΄Λυκείου στην τάξη, είχε ως αφορμή ένα δοκίμιο του Ν. Δήμου για τον πουριτανισμό. Τους ζητήθηκε να αναφερθούν στο νόημα που δίνουν οι σημερινοί νέοι στην απόλαυση της ζωής, πώς διαμορφώνουν αυτή την αντίληψη και τι θα είχαν να προτείνουν ώστε να έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τις πνευματικές απολαύσεις του πολιτισμού μας. Αξίζει να πάρουμε μια ιδέα από τις απαντήσεις τους, είναι πολύ διαφωτιστικές για το στίγμα της γενιάς τους.)

Ακόμα και σήμερα, έστω και με τρόπο κεκαλυμμένο, η κοινωνία δεν έχει αποδεχθεί πλήρως την αντίληψη ότι η απόλαυση δεν αποτελεί αμαρτία, πολυτέλεια ή και αλητεία. Για την πάντα πουριτανική κοινωνία, οι νέοι που διασκεδάζουν δεν είναι τίποτε άλλο, συνήθως,  από ένα “μάτσο αλήτες” που ξημερώνονται σε μπαρ και υιοθετούν κακές συνήθειες, παρασύροντας στην κραιπάλη ακόμη και τους πιο συγκρατημένους και σοβαρούς. Όλοι αυτοί οι “αλήτες”, ωστόσο, υποχρεούνται να πηγαίνουν καθημερινά στο σχολείο, έχοντας κοπιάσει από την προηγούμενη νύχτα να αποστηθίσουν ένα σωρό κακογραμμένες πληροφορίες, έπειτα να περάσουν ατελείωτες ώρες σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα και συχνά σε ένα σωρό άλλες δραστηριότητες, που σε πολλές περιπτώσεις, δεν έχουν επιλέξει οι ίδιοι και τέλος γυρίζοντας σπίτι έρχονται αντιμέτωποι με σελίδες εργασιών και ασκήσεων, τη λύση των οποίων πρέπει να φέρουν εις πέρας ως το βράδυ, για να ξεκουραστούν επιτέλους. Όταν λοιπόν η μόνη διέξοδος γι’ αυτούς είναι η απόλαυση δραστηριοτήτων που αγαπούν, γιατί πρέπει να απολογηθούν γι’ αυτό; Γιατί είναι κακό να χαιρόμαστε και να περνάμε καλά, καταπιέζοντας έτσι τον εαυτό μας και γεμίζοντας τύψεις και ενοχές για καθετί διασκεδαστικό;

Αν η κοινωνία επιθυμεί την προσέγγιση πιο πνευματικών απολαύσεων από τους νέους της και την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον πολιτισμό μας, δεν έχει παρά να πάψει να τους καταπιέζει και να καταδικάζει οποιαδήποτε εναλλακτική απόλαυση ως αμαρτία. Επίσης, καλό θα ήταν να αφαιρούσε τον καθωσπρεπισμό από όλα αυτά, κάνοντας τις απολαύσεις του πολιτισμού μας πιο προσιτές σε όλους, αλλά και ευρύτερα γνωστές, ίσως εκλαϊκεύοντάς τις λίγο περισσότερο, μιας και προς το παρόν, δείχνουν να απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες ατόμων, που δεν αποτελούν σίγουρα την πλειονότητα.
ΜΑΡΙΑ. Λ. ΣΚΟΡΔΟΥ

Οι νέοι, από την άλλη, αντιμετωπίζουν ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα σε σχέση με την απόλαυση της ζωής. Έχει παρατηρηθεί ότι σπαταλούν τον ελεύθερο χρόνο τους  στο σύνολό του σε ασχολίες που τους προσφέρουν προσωρινή ευτυχία και τους φθείρουν, όπως είναι η κατανάλωση αλκοόλ και η υπερβολική και άσκοπη χρήση του διαδικτύου. Με αυτόν τον τρόπο, οι νέοι διασκεδάζουν, όμως δεν ψυχαγωγούνται, δηλαδή δεν κάνουν τίποτα για την ανάπτυξη του πνεύματός τους. Η τάση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι νέοι επιζητούν την χαλάρωση και την εκτόνωση πλέον στον ελεύθερο χρόνο τους και όχι την απόκτηση καλής ποιότητας ζωής.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΘΑΚΗ

Κάποια πράγματα που μπορώ να προτείνω στους νέους ανθρώπους για να προσεγγίσουν τις πνευματικές απολαύσεις του πολιτισμού μας είναι να βγουν έξω από το σπίτι, να μην σαπίζουν μέσα, να μην διστάζουν μπροστά στις ευκαιρίες που τους δίνονται, αλλά να τις αρπάξουν πριν φύγουν και δεν ξαναϋπάρξουν. Να διώξουν κάθε έννοια και άγχος.
ΕΛΕΝΗ ΛΟΥΚΡΕΖΗ

Για να καταφέρουν οι νέοι να προσεγγίσουν τις πνευματικές απολαύσεις, θα πρέπει να αλλάξουν κατά κύριο λόγο τη νοοτροπία τους και την τακτική που ακολουθούν. Θα πρέπει δηλαδή να ψάξουν μέσα τους βαθιά με τι πραγματικά νιώθουν απόλυτα καλυμμένοι. Επίσης το σχολείο και η οικογένεια καλό θα είναι να φέρνουν τους νέους πιο κοντά με τα ήθη και τα έθιμα της κουλτούρας τους, έτσι και θα περνούν δημιουργικά το χρόνο τους και φυσικά θα συνεχίζεται η παράδοση του τόπου τους.
ΛΙΑ ΣΤΡΑΤΗ

Το σχολείο και η οικογένεια έχουν τον κύριο λόγο στην ανάπτυξη της απόλαυσης στη ζωή ενός εφήβου. Μαθαίνουν στα παιδιά να ζουν από μικρά την κάθε στιγμή της ζωής τους και να την απολαμβάνουν. Το σχολείο με τις διάφορες δραστηριότητες και ομάδες που δημιουργεί καλλιεργεί τον πνευματικό κόσμο του παιδιού και το κάνει να σκέφτεται λογικά και σε συνδυασμό με τη βοήθεια της οικογένειας του του μαθαίνει πώς να ανακαλύπτει το νόημα της ζωής με τον καλύτερο τρόπο. Σε όλα αυτά όμως παίζει μεγάλο ρόλο και το μέρος που ζει ένας νέος και οι αντιλήψεις που έχουν οι γύρω του για την καλοπέραση στη ζωή τους. Όταν σε μια οικογένεια ένας έφηβος , μεγαλώνει με συντηρητικές αντιλήψεις, δεν μπορεί να καταλάβει το νόημα της ζωής και να το αξιοποιήσει όπως πρέπει. Αντίθετα, μια οικογένεια που το παιδί το μεγαλώνει χωρίς να ακολουθεί τις συντηρητικές απόψεις, αυτό θα δείξει μεγαλύτερη αφοσίωση στη ζωή του και στο νόημά της.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΝΕΤΑ

Η οικονομική κρίση είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που έχει οδηγήσει τους νέους σε μια άλλη αντίληψη ζωής, χωρίς στόχους και ελπίδες. Μια συνέπεια της οικονομικής κρίσης είναι η ανεργία, που έχει ένα πολύ υψηλό ποσοστό στους νέους, με αποτέλεσμα αυτοί να μην κάθονται να διαβάζουν και να το ρίχνουν έξω για καφέ και βόλτα. Έτσι μπορεί να καταλαβαίνουν την απόλαυση της ζωής, αλλά και να αυξάνεται η ανεργία.
Τέλος, για να προσεγγίσουν οι νέοι τις πνευματικές απολαύσεις του πολιτισμού μας, θα πρέπει να τους δοθούν κάποια κίνητρα από την κοινότητα, που θα τους βγάλουν από την τηλεόραση και τον υπολογιστή, όπως δημιουργία βιβλιοθήκης, χοροί και διάφορες αθλοπαιδιές.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΛΥΝΟΣ

Μια πνευματική απόλαυση που έχουν όλοι οι νέοι είναι η μουσική. Αυτό που πρέπει να κάνουν όμως είναι να αφοσιώνονται περισσότερο στη μουσική του δικού τους πολιτισμού, για παράδειγμα ένας νέος να ακούει περισσότερη ελληνική παρά αμερικάνικη μουσική ή οποιαδήποτε άλλη. Αν δεν ακούν οι Έλληνες ελληνική μουσική, μετά από μερικά χρόνια θα χαθεί, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να γίνει μια δεύτερη Αμερική. Το ίδιο ισχύει για το βιβλίο, το θέατρο και την τέχνη γενικά.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΕΝΑ

Στο κομμάτι που αφορά τον έρωτα, τα πράγματα έχουν εξελιχθεί πολύ για τους νέους, οι οποίοι παραδίδονται στις απολαύσεις του, χωρίς να σκέφτονται τον κίνδυνο και τις συνέπειες. Πρέπει να αναφέρουμε ότι δεν μπορούμε και ούτε θέλουμε να κατακρίνουμε το κομμάτι αυτό που αφορά τον έρωτα, αλλά πρέπει να υπάρχει με μέτρο και προσοχή στη ζωή τους. Εκτός όμως από αυτό, υπάρχουν και οι πνευματικές απολαύσεις, στις οποίες πρέπει οι νέοι να συμμετέχουν, δηλαδή να πηγαίνουν στο σινεμά και στο θέατρο, σε συναυλίες , να έχουν χόμπι και να διαβάζουν βιβλία.
ΒΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΛΙΑΡΟΥ

Συμπερασματικά,  οι απολαύσεις της ζωής είτε για τους νέους είτε για τους μεγαλύτερους είναι το άλφα και το ωμέγα για την καλύτερη ποιότητα ζωής. Μέσα από τις απολαύσεις αποκτάμε νέα στοιχεία, τα οποία εμπλουτίζουν το χαρακτήρα μας, τις γνώσεις και την άποψή μας για πολλών ειδών θέματα. Είναι αρκετά καλό για την ευδαιμονία μας να ζούμε με ελευθερία και να μην καταπιέζουμε τον εαυτό μας σε ό,τι δεν μας αρέσει, αλλά η κοινωνία έμμεσα μας το επιβάλλει.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΑΥΡΑ


No Comments

Post a Comment